wtorek, 18 kwietnia 2017

współczynnik

Ale to ja zadecyduję jak bedzie ona wysoka - a poza tym odkurzając dom odkurzaczem centralnym będe sobie podgrzewał garaż ( ponieważ zamiast wyrzucać na zewnątrz to co za swoje pieniądze ogrzałem po przejściu przez tłumik podgrzeje mi garaż - który jako jedyny ma wentylecje grawitacyjną ).Ale i jest na to sposób przynajmniej w Krakowie , No to jak wątek się odświeżył - teza: z danych odnośnie nasłonecznienia wychodzi, że od strony stricte południowej bardziej opłaca się dać zwykłe okna dwuszybowe czy też jednokomorowe. Mają większe straty, ale także większy współczynnik g, co da taki sam bilans. A jednak koszt inwestycyjny różny znacznie. Ktoś też to liczył i ma może jakieś przemyślenia lub wie o innych argumentach? A może jednak ktoś zajmie stanowisko odnośnie pomysłu: rolety z termoizolacji refleksyjnej typu onduterm, wewnątrz, zewnątrz lub montaż klimatyzacji Warszawa tu i tu? Bo w ogóle pomysł jest taki, aby opuszczając wewnętrzną opuszczała się także zewnętrzna.wiem bo mój ojciec sobie coś takiego sprawił.Zrobił sobie wolno-stojącą hale z gotowych elementów ( nie mylić z blaszakiem) z tego co wiem z Urzędu Miasta w przypadku wykorzystywania tego prywatnie a nie w celach zarobkowych to nie płaci się od tego podatku . A ja znam takich osób kilkanaście wszyscy wsadzili podłogówki do garażu , podobno świetnie wtedy obcieka samochód ze śniegu a szczególnie z tej brei na podwoziu w zimie. Wszyscy zadowoleni , nikt nie narzeka , zrobiliby to jeszcze raz. I o to chodzi , budując dom niskoenergetyczny ( a nie pasywny ) zdecydowałem się na ogrzewany,ale dobrze zaizolowany garaż w bryle budynku zgodnie z zasadą - to dom ma być zaprojektowny i zbudowany rozsądnie ale dla mnie a nie ja mam się calkowicie dostosować do domu ( rezygnując z komfortu ). nie ma znacznie to że ma zaizolowana termicznie podłogę tylko to że ciepło z domu będzie mu przenikać z domu do garażu .. i jeśli tak jak ty chciałby dać ogrzewanie to nie musi .... bo i tak ciepło płyta będzie oddawała do garażu ...Próbuje obliczyć ile zyskam z nasłonecznienia ale niestety wzór który znalazłem nie uwzględnia usytuowani względem stron świata. Może macie jakiś lepszy wzór. Ja mam coś takiego:

Qsol = Σi Ci · Ai · Ii · g · kα · Z
gdzie:
C - udział pola powierzchni płaszczyzny szklonej do całkowitego pola powierzchni okna (wartość średnia 0,7)
A - pole powierzchni okna lub drzwi balkonowych w świetle otworu w przegrodzie,
I - wartość energii promieniowania słonecznego na płaszczyznę pionową, w której usytuowane jest okno, wg danych http://klimatyzator.eu  najbliższej stacji meteorologicznej,
g - współczynnik przpuszczalności energii promieniowania słonecznego przez oszklenie,
kα - współczynnik korekcyjny wartości Ii, ze względu na nachylenie płaszczyzny połaci dachowej do poziomu,
Z - współczynnik zacienienia budynku ze względu na jego usytuowanie oraz przesłony na elewacji budynku, lub tak jak ja może odizolować płytę w obrysie garażu cóż za wnikliwa analiza ,,kazdy jest inny - są podobne ale nie takie same '' ( toż to Sokrates by się nie powstydził ).
Jak coś cytujesz to cytuj dokładanie - napisałem tzw. ( tak zwanego ) darmowego ( anie jak zacytowałeś darnmowego ) grzania , czyli wykorzystania ciepła gruntu które w obrębie budynku z ocieplonym fundamentem przy braku izolacji termicznej na posadzce garażu może posłużyć do jego ogrzania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz